مراکز حساس

توسط0
824
مراکز حساس

امروزه مقاوم سازی در مراکز حساس یکی از اصلی ترین دغده ها به شمار می رود. مقاوم سازی در علم نوین مهندسی عمران به معنای بالا بردن مقاومت یک سازه (ساختمان )  در برابر نیروهای وارده است . امروزه از این اصـطلاح بیـشتر در مورد نیروی جانبی استفاده می شود . مقاوم سازی در مورد ساختمانهای از پیش ساخته شده و  مراکز حساس کاربرد ویژه ای داراد. اساساً  برای ساختمانهای در حال احداث رعایـت اصول و مقررات فنی لازم می باشد و مقاوم سازی معنای خاصی در بر ندارد. امروزه در سطح جهان و کشورمان ایران که جز مناطق زلزله خیز می باشند طراحی سازه ها به گونهای که پس از زلزله خسارت کمتری را متحمل شوند حائز اهمیت می باشد . این موضوع در سازه هایی مثل بیمارستان ها و مراکز حساس که باید پس از زلزله نیز به مردم خدمت رسانی کنند دارای اهمیت بیشتری می باشد.

از دیدگاه علمی اصطلاح مقاوم سازی به طور قطع بالا بردن مقاومت در برابر نیروی زلزله نیست . بلکه منظور بهبود عملکـرد اجـزاء سـازه ( ساختمان ) در برابر نیروی زلزله است . به همین دلیل اصطلاح بهسازی و در حالت خاص برای نیروی زلزله ، بهسازی لرزه ای اصطلاح درست تری است . بهسازی در لغت به مفهوم اصلاح و اعاده وضع چیزی و در صنعت ساختمان به مفهـوم احیـاء یـا افـزودن قابلیـت بهـره بـرداری ساختمان و افزایش طول عمر مفید آن است . به عبارت دقیق تر بهسازی به مجموعه تمهیدات و عملیاتی گفته می شود کـه قابلیـت انجـام وظیفه یا وظایفی را در ساختمان ایجاد می کند که سازه در وضع موجود قادر به انجام تمام و کمال آنها نیست . بـشر کنـونی نمـی توانـد از وقوع زلزله جلوگیری نماید. اما می تواند با بکار گیری یکسری روشها از بوجود آمدن خسارات مالی و فجایع انسانی و همچنین آسیب هایی که ممکن است در طولانی مدت در اثر وقوع زلزله بوجود آید جلوگیری نماید. یکی از این روشها مقاوم سازی سازه های مراکز حساس در برابر زلزلـه اسـت .

اساسا در کلیه سازه های بتنی که در آنها انتظار استحکامی فراتر از  سازه های معمولی می رود و از طرفی درخواست عدم تحمیل هزینه های اقتصادی مضاعف نیز وجود دارد، گریزی در استفاده از کوپلر نیست.برای حل مشکل افزایش مقاومت لرزه‌خیزی در مراکز حساس محصولات ایران کوپلر راه حلی برای مشکلتان در اختیار شما قرار می‌دهد.

کوپلر در مراکز حساس

به زودی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهیم کرد

ایران کوپلر، ضرورتی هوشمند      گروه صنعتی ایران کوپلر

به زودی مطالب بیشتری رد در این باره منتشر خواهیم کرد. 

انتقال به گوگل

انتقال به گوگل

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام شما:*

وبسایت:

دیدگاه شما