تونل ها و سازه‌های زیرزمینی

توسط1
929
تونل ها و سازه‌های زیرزمینی

وجود مقاومت لازم در تونل ها و سازه‌های زیرزمینی به دلیل طویل بودن و مدفون بودن این سازه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. تونل ها و سازه‌های زیرزمینی یکی از سازه های مهم شهری تلقی می شوند که بدون وجود آن ها امکان اجرای بسیاری از تأسیاست و ارائه خدمات شهری امکان پذیر نمی باشد.

 آسیب پذیری های ایجاد شده در تونل ها به سه دسته کلی جزیی، متوسط و گسترده طبقه بندی می شود. در صورتی فرو ریزش تنها چند سنگ یا نمایان شدن ترک های جزیی در سازه، آسیب پذیری تونل ها جزیی تلقی می شود. در صورتی که این آسیب پذیری شامل ترک فروریزش تعداد زیادی از سنگ ها و نمایان شدن ترک های گسترده باشد، آسیب پذیری ستون ها متوسط تلقی می شود و در نهایت اگر تونل ها و سازه‌های زیرزمینی دچار نشست های جدی و ترک های عمیق شده باشند، آسیب آن ها گسترده تلقی می شود و مقاوم سازی آنها در اولیت قرار خواهد گرفت.

مقاوم سازی تونل ها در برابر زلزله

ارتعاشات ایجاد شده هنگام وقوع زمین لرزه عامل اصلی در خرابی این نوع سازه ها تلقی می شوند. این ارتعاشات در تونل ها بر خلاف سازه که تنها در بخش های خاصی ایجاد می شود، تمام بخش ها را پوشش می دهد. ارتعاشات ایجاد در اثر زمین لرزه به شکل طولی، عرضی و برشی درتونل ها و سازه‌های زیرزمینی منتظر می شوند و هر کدام از آنها تغییرات خاصی را در بخش های مختلف سازه ایجاد می کنند. 

به منظور مقاوم سازی تونل ها در برابر زلزله باید جنس زمین و وضعیت مقاومت پی در برابر زلزهل مورد بررسی قرار گیرند. یکی از مهم ترین روش‌های مقاوم سازی تونل و سازه‌های زیر زمینی استفاده از کوپلردر تونل هایی با طول و عمق بالا می باشد.برای حل مشکل افزایش مقاومت لرزه‌خیزی محصولات ایران کوپلر راه حلی برای مشکلتان در اختیار شما قرار می‌دهد. در اکثر خطوط جدید الاحداث مترو تهران از این تکنولوژی استفاده شده است. گروه ایران کوپلر مفتخر است که قسمت عمده ای ازعملیات کوپلینگ خوطو 6 و 7 مترو تهران را انجام داده است.

انتقال به گوگل

به زودی اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهیم کرد.
 

تونل و سازه‌های زیر زمینی کوپلر

به زودی

ایران کوپلر، ضرورتی هوشمند.گروه صنعتی ایران کوپلر

به زودی…
انتقال به گوگل

1 دیدگاه
نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام شما:*

وبسایت:

دیدگاه شما