پل سازی

توسط0
725
پل سازی

در پل سازی هدف عمده طراحي لرزه اي پل ها اين است كه آنها بتوانند قابليت بهره برداري خود را پس از زلزله هاي شديد حفظ نمايند. اين قابليت به فلسفه طراحي و همچنين شاخص عملكرد باز مي گردد. در طراحي پل ها ، آنها را به گروه هاي اهميت مختلف تقسيم بندي كرده و بر حسب دوره بازگشت زلزله ، ضريب خطري به آنها اختصاص مي يابد. در كشورهاي مختلف از آيين نامه هاي متفاوتي براي طراحي لرزه اي پل ها استفاده مي شود.

در پل سازی برای حفاظت و پشتیبانی از سازه در مقابل بارهای وارده و شرایط محیطی بررسی‌هایی باید انجام گیرد و در طراحی اعمال گردد.

از جمله بارهای وارده می‌توان به بارمرده، بار ترافیک، باد، باران و حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله اشاره کرد که حتما در نظر گرفته و در روند و روش پل سازی دخالت موثر داده می‌شود.

از طرفی با گذشت زمان در طولانی مدت عواملی مانند خوردگی، سایش، خستگی در پل رخ می‌دهد که باید در روند نگهداری بعد از ساخت پل در نظر گرفته شود تا از خسارات متعدد و خرابی‌های فاجعه بار جلوگیری شده و هزینه‌های اضافی پرداخت نشود.

جهت طول عمر سازه و حفاظت از آن و پیشگیری و کنترل فرآیند تخریب از روش‌های حفاظتی مثل استفاده از رنگ، پوشش و حفاظت کاتدی می‌توان استفاده کرد.

مدیریت و نگهداری سازه پس از اتمام ساخت پل شروع می‌شود و شامل بازرسی از بخش‌های سازه و ارزیابی دقیق آن و زمین‌های پیرامون پل در بازه‌های زمانی یکپارچه است. بعد از وقوع حوادث طبیعی و بحرانی، بازرسی های دقیق تری انجام می‌شود و در صورت مشاهده مشکل، اقدامات لازم اعمال می‌گردد.

برای حل مشکل افزایش مقاومت لرزه‌خیزی پل سازی محصولات ایران کوپلر راه حلی برای مشکلتان در اختیار شما قرار می‌دهد. گروه صنعتی ایران کوپلر چندین پل عظیم را در سطح کشور کار کرده است. 

به زودی مطالب بیشتری در این باره منتشر خواهیم کرد…
 
 

کوپلر در پل سازی

به زودی…

ایران کوپلر، ضرورتی هوشمند.گروه صنعتی ایران کوپلر

به زودی

انتقال به گوگل

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام شما:*

وبسایت:

دیدگاه شما