دیوارهای دیافراگمی

توسط1
892
دیوارهای دیافراگمی

در سبدهای آرماتوربندی دیوارهای دیافراگمی که گاه به 40 متر هم می رسد، به دلیل عدم امکان جای گذاری آرماتور انتظار به طول مورد نیاز بر روی سبد دیوار، از اتصالات مکانیکی جهت اتصالات آرماتورهای فونداسیون و سقف طبقات استفاده می شود. برای حل مشکل افزایش مقاومت لرزه‌خیزی محصولات ایران کوپلر راه حلی برای مشکلتان در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیوارهای دیافراگمی یا دیوار های دوغابی یکی از روش های پایدارسازی گود می باشد که گاهی اوقات به تنهایی و گاهی در ترکیب با روش های دیگر مانند ساخت بالا به پایین (تاپ دان) استفاده می شود. همان طور که از اسم این روش مشخص است، جهت حفاظت از ریزش دیواره گود، دیواره ای بتنی اجرا می گردد. اجرای این دیواره توسط دستگاه های حفاری ویژه ای به نام گراب (grab) یا هیدروفرز انجام می گردد. برای جلوگیری از ریزش های موضعی دیواره حفاری شده از دوغاب بنتونیت استفاده می گردد. حفاری تا تراز کف دیوار دیافراگمی ادامه می یابد.

 

بعد از اتمام حفاری دیوارهای دیافراگمی میلگرد گذاری انجام می گردد و در نهایت کل قسمت حفاری شده بتن ریزی می گردد و یک دیوار بتنی ایجاد می گردد. بتن­ ریزی دیوار دیافراگمی با استفاده از لوله ترمی انجام می­ گیرد. لوله ترمی، لوله­ ای است که به وسیله آن بتن در تراز پایین گودبرداری ریخته می شود با این کار در زمان بتن­ ریزی، بالا بودن وزن مخصوص بتن نسبت به بنتونیت، موجب بالا آمدن بنتونیت گردیده و بنتونیت بالا آمده برای استفاده مجدد قابل جمع آوری می باشد.

جهت مسلح کردن بتن دیوارهای دیافراگمی سبدهای آرماتور در پانل های حفاری شده قرار می گیرد. با توجه به ظرفیت جرثقیل ها، ملاحظات اجرایی و طول پانل ها سبدهای آرماتور طراحی می گردد. در یک پانل ممکن است بیش از یک سبد قرار گیرد.

 

به دلیل عدم امکان جایگذاری میلگرد انتظار با طول مورد نیاز بر روی سبد آرماتور، نمی توان از روش معمول وصله کردن میلگردها استفاده کرد؛ بنابراین برای اتصال آرماتورهای شالوده و سقف طبقات به دیوار دیافراگمی از اتصالات مکانیکی استفاده می گردد.

 

به زودی مطالب بیشتری در این باره منتشر خواهیم کرد
 

دیوارهای دیافراگمی

به زودی…

ایران کوپلر، ضرورتی هوشمندگروه صنعتی ایران گوپلر

به زودی…

1 دیدگاه
  1. در طرح گسترش حرم حضرت سیدالشهدا صحن عقیله بنی هاشم از این روش استفاده شده است.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام شما:*

وبسایت:

دیدگاه شما